Persbericht OK van Gouda

Niet minder dan twaalf titelhouders zullen deelnemen aan het 19e Open Schaakkampioenschap van Gouda, dat schaakvereniging Messemaker 1847 in samenwerking met aannemingsbedrijf Houtman op zaterdag 3 september a.s. organiseert. Naast een ijzersterke representatie van de nationale damestop komen vijf mannelijke internationale grootmeesters in actie.

Kanshebber nummer één is de in Letland geboren Daniël Fridman. Hij beschikt over de hoogste rating, won driemaal eerder in Gouda en eindigde twee keer als derde. Hoge ogen zullen ook de Nederlanders Dimitri Reinderman, Erwin l’Ami en Friso Nijboer gooien. Erwins echtgenote, Alina l’Ami-Motoc, is debutante in dit toernooi en vormt met Zhaoqin Peng (veelvoudig Nederlands kampioene) en Erika Sziva (meervoudig kampioene van zowel Hongarije als Nederland) een vrouwelijk grootmeesterstrio.

Interessant is ook de deelname van drie jonge vrouwen, die inmiddels tot de landelijke top zijn doorgedrongen: Anne Haast (vrouwen internationaal meester), Caroline Slingerland (Fide-meester) en Lisa Hortensius. Titelhouders zijn verder Hans Böhm en Fred Slingerland, beiden internationaal meester.

Het Open Schaakkampioenschap van Gouda, dat door wethouder Marco Kastelein wordt geopend, telt zoals gebruikelijk drie naar speelsterkte ingedeelde groepen. Uiterlijk om 09.30 uur worden de deelnemers verwacht in de speellocatie, de aula van De Goudse Waarden aan de Kanaalstraat 31. Er worden zeven ronden gespeeld met partijen van 20 minuten per speler. Rond 17.00 uur zal de prijsuitreiking zijn, uitgevoerd door Gert Houtman.

Parallel aan het OK van Gouda wordt in dezelfde speelzaal het RSB Grand Prix Open Jeugdkampioenschap van Gouda gehouden. Dit gebeurt in samenwerking met HaloteC Holding. Er wordt gespeeld in leeftijdscategorieën. klik hier voor de toernooisite…

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie achterlaten.