Machteld van Foreest op het EK

Van 5/ t/m 14 september heb ik het Europees kampioenschap schaken in Mamaia gespeeld. We vertrokken een dag eerder op 4 september.

(Machteld bij een eerdere gelegenheid. Foto: Harry Gielen.)

Die dag moest ik al om 6 uur opstaan, behoorlijk vroeg! Mijn vader bracht mij samen met Sipke naar het station. Toen zei ik doei tegen mijn vader, en ging ik samen met Sipke in de trein naar Schiphol. Na een lange treinreis kwamen we eindelijk aan op Schiphol, waar de andere deelnemers en trainers al waren. Ik was best bang om te vliegen, maar voordat we mochten vliegen moesten we langs allemaal stomme controles. Uiteindelijk kwamen we toch in het vliegtuig. De vlucht was niet echt leuk, maar gelukkig ging alles goed!

Na de vlucht, en aangekomen in Roemenië, was het weer wel een stuk warmer dan in Nederland! Helaas waren we nog niet in Mamaia, we moesten eerst nog met de bus. Drie uur en ook nog eens een uur file! Pas om 10 uur ‘s avonds kwamen we in het hotel aan, en dan zou je denken: tijd om even lekker te slapen na deze lange reis. Maar daarvoor ging ik eerst nog even avondeten, want na deze lange reis had ik toch veel honger. Het eten in het hotel was al op, en daarom gingen we naar een pizzeria.

Ik had een kamer met drie andere meisjes. De meisjes die bij mij sliepen waren ontzettend aardig. We hadden eerst een superleuke kamer met een hele grote bank. Maar toen moesten we helaas ruilen van hotelkamer met de jongens. Er waren niet genoeg bedden voor iedereen dus moesten we op slaapbanken slapen. De jongens hadden een kleinere slaapbank en jongens zijn langer dus zij kregen onze kamer. Het bed was heel hard en sliep niet fijn. De volgende dag begon het toernooi. We gingen met de bus naar de speelzaal, dat duurde ongeveer een half uur. De eerste ronde was best moeilijk maar gelukkig heb ik gewonnen.

Lees hier verder het verslag van Machteld van Foreest. Ze is niet echt tevreden over haar resultaat op het EK-jeugd, maar ze vond het erg leuk om mee te doen.

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen een reactie achterlaten.